• 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
prev
next

Селозберігаюча парадигма ринку землі

5 грудня 2017 року на засіданні Асоціації фермерів та приватних землевласників України та Всеукраїнського комітету захисту рідної землі,  було заслухано і ...

Семінар «Блокування накладних, новий порядок перевірок держпраці, акциз на пальне в а

Ми радо запрошуємо до участі в черговому професійному семінарі для бухгалтерів та керівників сільськогосподарських підприємств на тему «Блокування накладних, новий ...

Вітання з днем бухгалтера

Колектив Федерації аудиторів, бухгалтерів і фінансистів АПК України та Інституту обліку і фінансів щиро вітає вас з професійним святом – ...

11-й щорічний Конгрес бухгалтерів України успішно відбувся в Юрмалі

23–27 червня 2017 року в конференц-залі готелю «SemaraH Hotel Lielupe SPA & Conferences» у м. Юрмалі (Латвія) успішно відбувся Українсько-Балтійський ...

Договір з АПУ

Інститут обліку і фінансів підписав договір з Аудиторською палатою України щодо підготовки аудиторів до контрольного тестування.На підставі повноважень, передбачених Законом ...

Семінар «Бюджетна дотація, оподаткування та трудові відносини в аграрній галузі» в ре

Інститут обліку і фінансів радо запрошує до участі в черговому виїзному семінарі в регіонах України «Бюджетна дотація, оподаткування та трудові ...

Бухгалтерський конгрес в Юрмалі: вчимося на минулому, будуємо майбутнє

Вже у червні бухгалтери України вирушають у Латвію, в місто на хвилі – Юрмала, щоб прийняти участь в 11-му Українсько-балтийському ...

Семінар «Бюджетна дотація, оподаткування та трудові відносини в аграрній галузі»

Інститут обліку і фінансів радо запрошує до участі в черговому виїзному семінарі «Бюджетна дотація, оподаткування та трудові відносини в аграрній ...

Семінари в регіонах. "Бюджетно-податкові та трудові новації для аграріїв у 2017 році"

Запрошуємо до участі в семінарі "Бюджетно-податкові та трудові новації для аграріїв у 2017 році" в регіонах України. Графік проведення семінарів: Дніпро - ...

Звернення директора Інституту обліку і фінансів до Першого заступника голови Комітету

6 січня 2017 року В.М. Метелиця, директор Інституту обліку і фінансів, звернувся із проханням посприяти здійсненню невідкладних заходів щодо захисту ...

У лютому 2018 року Мінфін розробив проект постанови щодо подальшої роботи системи ризиків з ПДВ, яким пропонується затвердити:

Порядок зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Податкові накладні / розрахунки коригування, що подаються на реєстрацію в Реєстрі з метою оцінки ступеня ризиків, достатніх для їх зупинення, до проведення моніторингу, за результатами якого можливе зупинення їх реєстрації, перевіряються відповідно до таких ознак:

податкова накладна, яка не підлягає наданню отримувачу (покупцю) та/або складена за операцією, що є звільненою від оподаткування;

обсяг постачання, зазначений платником податку в податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі в поточному місяці, з урахуванням поданої на реєстрацію в Реєстрі податкової накладної / розрахунку коригування, становить менше 500 тисяч гривень та керівник – посадова особа такого платника податку є особою, яка займає аналогічну посаду не більше ніж у трьох (включно) платників податку на додану вартість;

одночасно значення показників D та P, розрахованих у наведеному у цьому підпункті порядку, мають такі розміри: D>0,03, Р<Рм×1,3, де:

D – розрахункова величина, яка дорівнює S/T;

S – загальна сума сплачених за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну / розрахунок коригування, сум єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування та податків і зборів (крім суми податку на додану вартість, сплаченої при ввезенні товарів на митну територію України) платником податку та його відокремленими підрозділами;

T – загальна сума постачання товарів/послуг на митній території України, що оподатковуються за основною ставкою та ставкою 7%, яка зазначена платником податку в податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну / розрахунок коригування;

P – сума податку на додану вартість, зазначена платником податку в податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі у звітному (податковому) періоді, з урахуванням поданої на реєстрацію в Реєстрі податкової накладної / розрахунку коригування;

Рм – найбільша місячна сума податку на додану вартість, зазначена у податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих платником податку в Реєстрі за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну / розрахунок коригування.

Значення показника D обраховується ДФС станом на перше число календарного місяця та кожного 10 числа стає доступним платнику в електронному кабінеті.

У разі якщо за результатами перевірки податкової накладної / розрахунку коригування визначено, що податкова накладна / розрахунок коригування відповідає одній з ознак, визначених у пункті  3 цього Порядку, така податкова накладна / розрахунок коригування не підлягає моніторингу  та підлягає реєстрації в Реєстрі.

У разі якщо за результатами Моніторингу податкова накладна/розрахунок коригування відповідає критеріям ризиковості здійснення операції, крім податкових накладних/розрахунків коригування, складених платником податку, який має позитивну податкову історію, реєстрація такої податкової накладної/ розрахунку коригування зупиняється.

ДФС формує та веде у відкритому доступі Реєстр зупинених податкових накладних/розрахунків коригування (далі – Реєстр зупинених ПН/РК) за формою відповідно до додатка 1 до цього Порядку та щодня опубліковує його на своєму офіційному веб-сайті.

Протягом місяця з дня набрання чинності цього порядку Реєстр зупинених податкових накладних / розрахунків коригування функціонує в тестовому режимі.

Критерії ризиковості платника податку, критерії ризиковості здійснення операцій, перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податків, визначає ДФС за погодженням з Мінфіном та оприлюднюються на офіційному веб-сайті ДФС.

ДФС розраховує показники для визначення позитивної податкової історії платника податків кожного 10 числа місяця, наступного за звітним. Розраховані показники стають доступними для платника в електронному кабінеті.

У разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі платнику податку протягом операційного дня контролюючий орган в автоматичному режимі надсилає (в електронному вигляді у текстовому форматі) квитанцію про зупинення реєстрації такої податкової накладної / розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

 У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування зазначаються:

а) порядковий номер та дата складання податкової накладної / розрахунку коригування;

б) номер за порядком, номенклатура товарів/послуг продавця, код товару згідно з УКТ ЗЕД / послуги згідно з ДКПП щодо господарської операції, стосовно якої зупинена реєстрація податкової накладної / розрахунку коригування;

в) критерій(ї) ризиковості платника податку та/або критерій(ї) ризиковості здійснення операцій, на підставі якого(их) було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, із зазначенням критерію(їв), розрахованих за результатами обробки та аналізу податкової інформації;

г) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі.

 Перелік документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі (далі – Перелік),  включає в себе:

договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;

договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для провадження господарської операції;

первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передавання товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні;

розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;

документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена  договором та/або законодавством.

Письмові пояснення та копії документів, зазначені у Переліку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов’язання, відображеного у такій податковій накладній / розрахунку коригування.

Письмові пояснення та копії документів, зазначені у Переліку, платник податку подає до ДФС в електронному вигляді засобами електронного зв’язку, визначеними ДФС, з урахуванням вимог законів України «Про електронний цифровий підпис», «Про електронні документи та електронний документообіг» та нормативно-правового акта щодо порядку обміну електронними документами з контролюючими органами.

ДФС розміщує та постійно оновлює на офіційному веб-сайті відомості щодо засобів електронного зв'язку, якими може подаватися інформація за встановленою формою.

Письмові пояснення та копії документів, подані платником податків до контролюючого органу відповідно до пункту 15 цього Порядку, розглядаються комісіями контролюючих органів (далі – Комісії).

Комісії контролюючих органів складаються з Комісій Головних управлінь ДФС у областях, м. Києві та Офісі великих платників ДФС (далі – Комісії регіонального рівня) та Комісії ДФС (далі – Комісія центрального рівня).

Зазначені комісії приймають рішення про:

реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі;

відмову у реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі.

Підставами для прийняття комісіями рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування є:

ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, до якої/якого застосована процедура зупинення реєстрації;

ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту «г» пункту 13 цього Порядку;

надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття Комісіями рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування.

Рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі за формою згідно з додатком 2 до цього Порядку підлягає реєстрації в Реєстрі зупинених ПН/РК.

Рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі набувають чинності після їх реєстрації в Реєстрі зупинених ПН/РК.

Комісією регіонального рівня протягом п’яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та документів, поданих відповідно до пункту 15 цього Порядку:

по платниках із обсягом постачання, зазначеним в податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі в поточному місяці, з урахуванням поданої на реєстрацію в Реєстрі податкової накладної / розрахунку коригування, становить менше 30 мільйонів гривень приймається рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, здійснюється реєстрація його в Реєстрі зупинених ПН/РК та надсилається платнику податків у порядку, встановленому статтею 42 розділу ІІ Кодексу;

по платниках із обсягом постачання, зазначеним в податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі в поточному місяці, з урахуванням поданої на реєстрацію в Реєстрі податкової накладної / розрахунку коригування, становить більше 30 мільйонів гривень включно приймається та попередньо реєструється в Реєстрі зупинених ПН/РК  рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі та надсилається до Комісії центрального рівня.

Комісія центрального рівня протягом семи робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та документів відповідно до пункту 15 цього Порядку, але не раніше отриманого рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі Комісії регіонального рівня, може прийняти інше рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі. Прийняте Комісією центрального рівня рішення реєструється у Реєстрі зупинених ПН/РК та надсилається платнику податків у порядку, встановленому статтею 42 розділу ІІ Кодексу, а рішення Комісії регіонального рівня скасовується.

На період тестування Реєстру зупинених ПН/РК рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі набувають чинності з дня їх приймання. Рішення Комісій регіонального та центрального рівнів в тестовий період приймаються та надсилаються платнику без їх реєстрації в Реєстрі зупинених ПН/РК.

Якщо Комісією центрального рівня у визначені пунктом 25 терміни не прийнято інше рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, рішення Комісії регіонального рівня набуває чинності та надсилається платнику податків у порядку, встановленому статтею 42 розділу ІІ Кодексу.

Рішення про відмову у реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі може бути оскаржено в адміністративному або судовому порядку.

Податкова накладна / розрахунок коригування, реєстрацію якої в Реєстрі було зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій:

а) прийнято рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі;

б) набрало законної сили рішення суду про реєстрацію відповідної податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі;

в) не прийнято та/або не зареєстровано у Реєстрі зупинених ПН/РК протягом 7 робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та документів відповідно до пункту 15 цього Порядку, рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі.

У разі якщо специфіка господарської діяльності платника податку  має незмінний характер, платник податку  має право подати до ДФС інформацію (далі - Таблиця даних платника податку) за встановленою формою згідно з додатком 3 до цього Порядку.

Таблиця даних платника податку подається із поясненням платника податків, в якому зазначається специфіка господарської діяльності, що має незмінний характер, із можливим посиланням на податкову та іншу звітність платника податку.

Таблиця даних платника податку із поясненнями розглядається Комісіями регіонального рівня протягом п’яти робочих днів, що настають за днем її отримання.

Комісії регіонального рівня приймають рішення щодо врахування або неврахування Таблиці даних платника податків.

Інформація щодо прийнятого рішення відповідно до пункту 34 цього Порядку протягом операційного дня стає доступна платнику податків в електронному кабінеті.

В інформації про неврахування Таблиці даних платника податку в обов’язковому порядку зазначається причина такого неврахування.

Таблиця даних платника податку враховується автоматично, якщо така таблиця подається:

платниками – сільськогосподарськими товаровиробниками, що внесені до Реєстру отримувачів бюджетної дотації відповідно до Закону України «Про державну підтримку сільського господарства України», та/або сільськогосподарськими підприємствами, які на 31 грудня 2016 року застосовували спеціальний режим оподаткування відповідно до статті 209 Кодексу (в редакції, що діяла на 31 грудня 2016 року), що мають власні (право власності / користування) та/або орендовані земельні ділянки, загальна площа яких понад 200 га включно станом на 1 січня та що задекларовані до 20 лютого поточного року (до 20 лютого поточного року враховується наявність за звітний період попереднього року), та у ній зазначено коди згідно з УКТ ЗЕД постачання (виготовлення) таких груп товарів:

01

живі тварини;

04

молоко та молочні продукти; яйця птиці; натуральний мед; їстівні продукти тваринного походження, в іншому місці не зазначені;

07

овочі та деякі їстівні коренеплоди і бульби;

10

зернові культури;

12

насіння і плоди олійних рослин; інше насіння, плоди та зерна; технічні або лікарські рослини; солома і фураж;

платниками, у яких значення показників D та P, розрахованих у порядку, наведеному у пункті 4 цього Порядку, мають такі розміри: D > 0,02, P < Pм х 1,3, та обсяг постачання товарів/послуг у податкових накладних / розрахунках коригування, складених за останні 12 місяців в Реєстрі, зазначених в Таблиці даних платника податку, становить більше 25 відсотків загального обсягу постачання за останні 12 місяців.

Якщо Таблиця даних платника податку була врахована автоматично, після прийняття Комісією регіонального рівня рішення про неврахування Таблиці даних платника податку така Таблиця даних платника податку не підлягає автоматичному врахуванню.

Якщо Таблиця даних платника податку врахована ДФС з 1 липня  2017 року, то в подальшому реєстрація податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі з операцій, вказаних в Таблиці даних платника податку, не підлягає зупиненню.

У разі якщо до контролюючого органу надійшла податкова інформація, що свідчить про надання платником недостовірної інформації, врахованій в Таблиці даних платника податку, в тому числі автоматично, Комісії мають право прийняти рішення про неврахування Таблиці даних платника податку.

Порядок роботи Комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації.

Комісії складаються з Комісій Головних управлінь ДФС у областях, м. Києві та Офісі великих платників податків ДФС (далі – Комісії регіонального рівня) та Комісії ДФС (далі – Комісія центрального рівня).

До складу Комісій регіонального рівня включаються посадові особи Головних управлінь ДФС у областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДФС. До складу Комісії центрального рівня включаються посадові особи ДФС. Кожна комісія складається з голови, заступника голови, секретаря та не менше ніж семи членів.

Голови Комісій регіонального рівня та їх персональний склад затверджуються відповідними Головними управліннями ДФС у областях, м. Києві (далі – Головні управління ДФС ) та Офісом великих платників податків ДФС (далі- Офіс ВПП). Головою Комісії призначається перший заступник або заступник начальника Головного управління ДФС та Офісу ВПП.

Голова Комісії центрального рівня та її персональний склад затверджується ДФС.

Засідання Комісії є правомочним, якщо на ньому присутні не менш як двох третин її затвердженого персонального складу.

Засідання Комісії проводиться обов’язково кожного робочого дня, два рази на день, за наявності документів для розгляду.

Рішення вважається прийнятим, якщо за нього проголосувало більшість присутніх на засіданні осіб з числа затвердженого персонального складу Комісії.

У разі рівної кількості голосів голос головуючого є вирішальним.

Рішення, прийняті Комісіями, підлягають реєстрації в Реєстрі зупинених податкових накладних/ розрахунків коригування.

Матеріали засідання Комісії зберігаються десять років.

Комісія може перевірити подані платником податку копії документів щодо їх достовірності шляхом звірки даних, які містяться в таких копіях документів, з даними, що надходять або можуть бути отримані з інших джерел інформації (реєстри, що ведуться державними органами, документи, в тому числі електронні, одержані від інших платників податків, засобів масової інформації тощо).

Порядок розгляду скарг на рішення Комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації.

Розгляд скарг на рішення Комісій  про відмову у реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – скарга) здійснюється Комісією ДФС з питань розгляду скарг, яка є постійно діючим колегіальним органом ДФС, за участю уповноваженої особи Мінфіну.

Скарги подаються платником податку до ДФС протягом 10 календарних днів після того, як рішення Комісії набуло чинності відповідно до Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. У разі якщо останній день строку припадає на вихідний або святковий день, останнім днем такого строку вважається перший робочий день, що настає за вихідним або святковим днем. Строк подання скарги може бути продовженим за правилами і на підставах, визначених пунктом 102.6 статті 102 Податкового кодексу України.

Не підлягають адміністративному оскарженню рішення Комісії, які оскаржені платником податку в судовому порядку.

Скарга подається  платником податку в електронному вигляді засобами електронного зв’язку, визначеними ДФС, з урахуванням вимог законів України «Про електронний цифровий підпис», «Про електронні документи та електронний документообіг» та нормативно-правового акта щодо порядку обміну електронними документами з контролюючими органами.

Така скарга у день її надходження реєструється ДФС відповідно до вимог законодавства з організації діловодства у державних органах.

ДФС не може відмовити платнику податку у реєстрації скарги.

Скарга повинна містити:

найменування або прізвище, ім’я, по батькові платника податку, який подає скаргу, його податкову адресу;

податковий номер або серію (за наявності) та номер паспорта (для фізичних осіб – підприємців, які мають відмітку в паспорті про право здійснювати будь-які платежі за серією (за наявності) та номером паспорта);

номер оскаржуваного рішення Комісії;

дату оскаржуваного рішення Комісії;

інформацію про причини незгоди платника податку з рішенням Комісії;

відомості про оскарження рішення Комісії до суду;

вимоги платника податку, який подає скаргу;

електронну адресу, на яку необхідно надіслати рішення, прийняте за результатами розгляду скарги.

За результатами розгляду скарги Комісія з питань розгляду скарг приймає рішення щодо скарги, яке направляється скаржнику в електронному вигляді засобами електронного зв’язку, визначеними ДФС, з урахуванням вимог Законів України «Про електронний цифровий підпис», «Про електронні документи та електронний документообіг» та нормативно-правового акта щодо порядку обміну електронними документами з контролюючими органами.

Про залишення скарги без розгляду Комісія з питань розгляду скарг повідомляє платнику податків із зазначенням причин у строк, визначений пунктом 56.23 статті 56 ПКУ.

Якщо вмотивоване рішення щодо скарги не надсилається платнику податку протягом строку, визначеного пунктом 56.23 статті 56 Кодексу, така скарга вважається повністю задоволеною на користь платника податку з дня, що настає за останнім днем зазначеного строку.

Рішення Комісії з питань розгляду скарг не підлягає подальшому адміністративному оскарженню та може бути оскаржене в судовому порядку.

Задоволення скарги є підставою для реєстрації в Реєстрі податкових накладних податкових накладних / розрахунків коригування, зазначених у скарзі, з урахуванням вимог пункту 2001.3 статті 200 ПКУ.